Find vej: Forside » Artikler » Glade Chefer - en succesopskrift på et ledernetværk

Glade Chefer - en succesopskrift på et ledernetværk

Lagt på byggemarked24.dk den 05-09-2017 af Thomas


Glade Chefer har fortsat succes med at favne business. ledelse og pleasure. Det eksklusive ledernetværk fylder fem år i januar 2018. Snart er der 400 medlemmer. Når det mål er nået, vil der være lukket for nye medlemmer, men det er muligt at blive skrevet på en venteliste.Spændende events, der både inspirerer, vækker sanserne og gør dig klogere. Hundredvis af glade chefer med tung ledelseserfaring fra en bred vifte af brancher. Og en opdateret, præcis viden om, hvad der rører sig indenfor både ledelse og business.

Sådan lyder tre hovedingredienser i den succesopskrift, der i løbet af fem år har gjort Glade Chefer – Happy Bosses til et af de mest stabile og populære danske ledernetværk. Indtil videre har 330 chefer og ledere meldt sig ind. Målet er at nå 400. Når det mål er nået, er der lukket for medlemstilgang, og der bliver oprettet en venteliste.

”Kvalitet er vigtigere end kvantitet,” understreger Glade Chefers CEO, Iver R. Tarp, der tog initiativ til at starte netværket for snart fem år siden: ”Vores bog Glade Chefer kickstartede vores suveræne netværk med god, glad ledelse som omdrejningspunkt. Bogen satte fra første færd en præcis ramme og retning for vores overbevisning om, at glad ledelse har en uendelig stor og afgørende positiv betydning for både medarbejdernes trivsel og virksomhedens resultater.”

”Siden den spæde start er vi stille og roligt vokset,” supplerer Thomas Bang Petersen, der står for Glade Chefers website, kommunikation og medlemspolitik: ”Vi er rigtig gode til at skabe positive relationer mellem medlemmerne, og væksten er sket organisk, hovedsageligt ved mund-til-mund-metoden. Det er vi faktisk ret stolte af og taknemmelige over.”

12.000 BØGER

Indtil videre har Glade Chefer udgivet hele fire bøger og solgt over 12.000 eksemplarer.
Bogudgivelserne er 'Glade Chefer Elsker Mad Vol 2'; både på dansk og tysk. Bestsellerne 'Glade Chefer Elsker Mad' og 'Glade Chefer Brænder også Fingrene'. Alle tre er udgivet på forlaget Happy Gourmet. Herudover står Glade Chefer bag den før nævnte bog Glade Chefer.

Det vigtigste omdrejningspunkt er imidlertid fortsat netværkets eksklusive møder og events, hvor medlemmerne mødes på kryds og tværs af brancher. Events med alt fra ginsmagning til gourmetoplevelser går hånd i hånd med ledelsesfaglige input.

”Vi får fantastiske tilbagemeldinger fra vores medlemmer på vores møder og events. Vi har udviklet en form og et passende antal deltagere, derfor ønsker vi heller ikke væsentligt flere medlemmer eller deltagere, end vi har nu,” siger Iver R. Tarp: ”Vi har udviklet en effektiv opskrift på, hvordan netværket bliver ved med at være spændstigt. Vi arbejder konstant med at udvikle nye kreative møder og events, hvor det enkelte medlem bliver både inspireret, beriget og begejstret.”

Iver R. Tarp understreger, at Glade Chefer ikke er et lokalt men et landsdækkende netværk: ”Vi har ikke brancheeksklusivitet, for vi er overbeviste om og har erfaring for, at det er relationer på tværs af brancher, der skaber størst værdi, den bedste forretning og den største personlige udvikling. Især når de glade chefer har værdierne til fælles. Og det har de hos os. Vi har nu en stor gruppe glade chefer, der alle prioriterer at lede gennem positive relationer og værdier.”

BOKS: HAPPY MANAGEMENT

Fem år med Glade Chefer har givet en stor viden om og praktisk erfaring med, hvordan et ledernetværk bedst skrues sammen. Derfor har Glade Chefer – Happy Bosses netop lanceret Happy Management. Herigennem bliver der opbygget, opstartet og etableret virksomheds-/ og branchetilpassede netværk.

”Vi har efterhånden udviklet en stor viden om at facilitere netværk, og denne viden er vi begyndt at stille til rådighed for en bred vifte af virksomheder,” siger Iver R. Tarp og uddyber: ”De fleste topledelser og bestyrelser oplever, at det er svært at få taletid hos specielt nye kunder. Dette er frustrerende, da mange samtidig erkender, at der er rigtig god fornuft i at ’tale med kunderne’, og nu mere end nogensinde før. Holder virksomheden sig ikke orienteret og lytter til markedet, kan det være væk om ganske få måneder.”


Mærkevarer